ALGEMENE VOORWAARDEN
Yetto
INHOUDSOPGAVE
Artikel 1 - DEFINITIES
Artikel 2 - TOEPASSELIJKHEID
Artikel 3 - KOOPOVEREENKOMST
Artikel 4 - HERROEPINGSRECHT
Artikel 5 - ONTBINDING
Artikel 6 - PRIJS
Artikel 7 - BETALING
Artikel 8 - LEVERING
Artikel 9 - GARANTIE
Artikel 10 - KLACHTEN EN GESCHILLEN
Artikel 1 - DEFINITIES
De volgende termen hebben in deze algemene voorwaarden de volgende betekenis:
Ondernemer - de natuurlijke persoon die producten en diensten op afstand aan klanten aanbiedt met de volgende identiteit:
Yetto
Postadres: Jan van
Rijswijcklaan 260, 2020 Antwerpen
E-mailadres: info@yetto.be
Telefoonnummer: ________
KvK-nummer: 0799798652
Btw-nummer: BE0799798652
Klant - de koper die handelt voor doeleinden buiten zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit
Partijen - de ondernemer en de klant
Aanbod - de producten die de ondernemer aanbiedt ter verkoop aan de klant
Aankoop - het product dat door middel van de koopovereenkomst wordt gekocht door de klant van de ondernemer.
Bedenktijd - de termijn waarbinnen de klant gebruik kan maken van zijn/haar herroepingsrecht.
Dag - kalenderdag
Herroepingsrecht - het recht voor de klant om de koop binnen de bedenktijd te ontbinden
Koopovereenkomst - de totstandkoming van een overeenkomst waarbij de ondernemer zich verbindt een zaak te geven en de klant zich verbindt voor deze zaak een koopprijs te betalen
Koop op afstand - een koopovereenkomst die tussen de ondernemer en de klant wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand zonder gelijktijdige persoonlijke aanwezigheid van de ondernemer en de klant en waarbij enkel gebruik wordt gemaakt van één of meer middelen voor communicatie op afstand
Artikel 2 - TOEPASSELIJKHEID
2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle tot stand gekomen koopovereenkomsten op afstand tussen de ondernemer en de klant inclusief bestellingen en aanbiedingen. Yetto behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden af en toe bij te werken.
2.2. Voor het sluiten van de koopovereenkomst worden de algemene voorwaarden beschikbaar gesteld aan de klant op dusdanige wijze dat deze opgeslagen kunnen worden door de klant.
Artikel 3 - KOOPOVEREENKOMST
3.1. De koopovereenkomst op afstand komt tot stand door aanbod van de ondernemer die op de website www.yetto.be wordt geplaatst en aanvaarding van dit aanbod door de klant.
3.2. Het aanbod wordt door de ondernemer volledig en waarheidsgetrouw omschreven, inclusief de bijbehorende voorwaarden.
3.3. De ondernemer brengt de klant op de hoogte van zijn aan aanvaarding van het aanbod toebehorende rechten en plichten.
3.4. De ondernemer vermeldt bij het aanbod, en uiterlijk aan het begin van het bestelproces, duidelijk en leesbaar of er beperkingen gelden voor de levering en welke betaalmiddelen worden aanvaard.
3.5. Bij het sluiten van de overeenkomst verstrekt de ondernemer de klant op duidelijke en begrijpelijke wijze de volgende informatie:
a) de identiteit, het postadres en het bezoekadres, het telefoonnummer, en het e-mailadres van de ondernemer;
b) de voornaamste kenmerken van de aankoop;
c) de prijs van de aankoop met inbegrip van alle belastingen en eventuele leveringskosten;
d) de wijze van betaling, levering en uitvoering, en de bijbehorende termijnen en eventuele kosten;
e) het klachtafhandelingsbeleid van de ondernemer;
f) indien de klant herroepingsrecht heeft, de voorwaarden, termijn, en modaliteiten voor de uitoefening van dat recht, voor zover van toepassing de wijze van retournering van de aankoop, en voor zover van toepassing de kostenvergoeding, alsmede het modelformulier voor ontbinding;
g) indien de klant geen herroepingsrecht heeft, de informatie dat de klant geen herroepingsrecht heeft of, voor zover van toepassing, de omstandigheden waarin de klant afstand doet van zijn recht op herroeping;
h) voor zover van toepassing de duur en de opzegvoorwaarden van de overeenkomst;
3.6 DE BESTELLING WEIGEREN
De verkoper heeft het recht om de door de klant geplaatste bestelling te weigeren in de volgende gevallen:
-Als de door de klant verstrekte informatie onjuist en/of onvolledig is.
-Als de bestelling door de beveiligingssystemen van de verkoper wordt gemarkeerd als een ongebruikelijke bestelling of een bestelling die vatbaar is voor fraude.
-Als er sprake is van een kennelijke vergissing, bijvoorbeeld in de prijzen die op de website worden aangegeven.
-Als de klant in het verleden niet heeft voldaan aan betalingsverplichtingen jegens de verkoper.
-Als de verkoper redenen heeft om aan te nemen dat de klant een wederverkoper is.
-Als de verkoper niet kon leveren op het door de klant opgegeven adres.
-Als het product niet beschikbaar blijkt te zijn of niet op voorraad is.
-Als zich een gebeurtenis voordoet die buiten de controle van de verkoper valt.
Artikel 4 - HERROEPINGSRECHT
4.1. De klant heeft vanaf het sluiten van de overeenkomst 14 dagen bedenktijd om de overeenkomst te herroepen zonder opgave van redenen.
4.2. De bedenktijd gaat in op de dag nadat de klant het product heeft ontvangen.
4.3. Indien de aankoop uit meerdere producten bestaat, gaat de bedenktijd in op de dag nadat de klant het laatste product heeft ontvangen.
4.4. Indien het product middels meerdere zendingen wordt geleverd, gaat de bedenktijd in op de dag nadat de klant de laatste zending heeft ontvangen.
4.5. Voor herroeping kan de klant het door de ondernemer verschafte herroepingsformulier gebruiken, dan wel een andere daartoe strekkende ondubbelzinnige verklaring aan de ondernemer.
4.9. Het recht op herroeping is niet van toepassing in de volgende gevallen, mits de ondernemer voorafgaand aan het sluiten van de overeenkomst duidelijk heeft vermeld aan de klant dat het recht op herroeping is uitgesloten:
a) overeenkomsten waarvan de prijs van de aankoop gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de ontbindingstermijn kunnen voordoen;
b) overeenkomsten die zijn gesloten op een openbare veiling;
Artikel 5 - ONTBINDING
5.1. Indien de klant herroepingsrecht heeft, binnen de bedenktijd gebruik maakt van dit recht, en de ondernemer hierover op de hoogte heeft gebracht middels het door de ondernemer verschafte modelformulier voor ontbinding, of een andere daartoe strekkende ondubbelzinnige verklaring, wordt de overeenkomst tussen de partijen ontbonden.
5.2. Door ontbinding van de koopovereenkomst worden van rechtswege alle aanvullende overeenkomsten alsmede ontbonden.
5.3. Na ontbinding vergoedt de ondernemer onverwijld, doch binnen 14 dagen na ontvangst van het in lid 1 van dit artikel genoemde, alle van de klant ontvangen betalingen met inbegrip van de leveringskosten naar verhouding van het deel van de overeenkomst dat wordt ontbonden, op dezelfde betaalwijze als door de klant gebruikt is ter betaling van de aankoop, tenzij de klant uitdrukkelijk met een andere kosteloze betaalwijze heeft ingestemd. Verzendkosten voor het retourneren wordt niet vergoed. De retourkosten zijn voor eigen rekening.
5.4. Indien de klant bij het sluiten van de overeenkomst heeft gekozen voor een andere levering dan de door de ondernemer gekozen goedkoopste levering, is de ondernemer niet verplicht de bijkomende kosten voor deze leveringswijze terug te betalen.
5.5. De kosten voor het terugzenden van de aankoop komen voor rekening van de klant, tenzij de ondernemer heeft nagelaten de klant mede te delen dat deze kosten voor zijn rekening komen.
5.6. De klant is slechts aansprakelijk voor waardevermindering van de aankoop als hij/zij de aankoop meer of anders dan noodzakelijk heeft gebruikt dan ter vaststelling van de aard, kenmerken en werking van de aankoop. De klant is niet aansprakelijk voor waardevermindering indien de ondernemer de informatie overeenkomstig artikel 3, lid 5 onder f niet heeft verstrekt.
Artikel 6 - PRIJS
6.1. De in het aanbod genoemde prijzen zijn in euro en inclusief btw. De verzendkosten worden apart in rekening gebracht. De verkoper is gerechtigd de op de website aangegeven prijzen aan te passen.
Artikel 7 - BETALING
7.1. Tot het moment dat de aanbetaling door de consument is voldaan, kan de consument geen enkel recht doen gelden met betrekking tot de uitvoering van de overeenkomst.
7.2. Betaling kan geschieden op de op de website aangegeven wijze en dient te geschieden voordat de producten worden geleverd, tenzij anders vermeld.
Artikel 8 - LEVERING
8.1. De ondernemer draagt zorg voor het leveren van de aankoop op een zorgvuldige wijze, op de locatie die de klant heeft aangegeven als afleveradres. De klant is verantwoordelijk voor het opgeven van het juiste afleveradres. Als de zending niet aankomt als gevolg van een fout in het afleveradres, kan de verkoper niet verantwoordelijk worden gesteld voor het verlies van de zending.
Er kan een vertraging optreden en de leveringsvoorwaarden op de website moeten worden opgevat als geschatte leveringstermijnen.
Artikel 9 - GARANTIE
9.1. De ondernemer draagt er zorg voor dat iedere aankoop voldoet aan de specificaties van het aanbod, en aan de redelijke eisen voor normaal gebruik.
9.2. Bovengenoemde garanties gelden niet in het geval van normale slijtage of schade veroorzaakt door verwijtbaar ondeskundig gebruik, dan wel nalatigheid in het onderhoud van de aankoop door de klant.
Artikel 10 - KLACHTEN EN GESCHILLEN
10.1. Op iedere overeenkomst tussen de partijen is het Belgische recht van toepassing.
10.2. De ondernemer beschikt over een voor de klant toegankelijke klachtafhandelingsprocedure.
10.3. Indien de klant een klacht heeft, dient deze klacht onverwijld en duidelijk omschreven aan de ondernemer kenbaar gemaakt te worden.
10.4. De ondernemer is verplicht op alle klachten te reageren binnen een termijn van 14 dagen kalenderdagen.
10.5. In het geval van een onoplosbare klacht kan deze tevens worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbank.
Opgesteld op: 4 juni 2023